Logopedie en lees- en spellingproblemen: Behandeling

/Logopedie en lees- en spellingproblemen: Behandeling

Logopedie en lees- en spellingproblemen: Behandeling

Startdatum: 28-03-2019
Instelling: Pearson Benelux B.V.

Aard: Cursus
Cursusdata: 28-3-2019 Amsterdam
Docent: Mirjam Koop
Locatie-plaatsnaam: Amersfoort
Locatie-adres: Eenhoorn Regardz Amersfoort.
Studieduur: 1 dag
Lestijden: 09:30 - 16:30
Kosten: Prijs: € 290,00 inclusief trainingsmateriaal en lunch, exclusief BTW.
Diplomering: Deze training is geaccrediteerd bij St. ADAP (Accreditatie Deskundigheidsbevorderende Activiteiten Paramedici) met 23 punten voor logopedisten.
Doelgroep: De training is bedoeld voor logopedisten die werken met kinderen met een IQ > 75 en die ervaring hebben met (de diagnostiek van) lees- en spellingproblemen.

Cursusinhoud:

Logopedie en lees- en spellingproblemen: Behandeling

Prijs: € 290,00 inclusief trainingsmateriaal en lunch, exclusief BTW.

Image_SueBarr_UnitedStates_1 resized

Hoe bepaal je de insteek van de behandeling? Hoe verhoudt zich de taalontwikkeling tot het lezen en spellen? Welke methoden zijn er om lees- en spellingproblemen te behandelen in de verschillende fasen van het lezen? Hoe kun je het lezen en spellen op een effectieve manier stimuleren?

 

Deze cursusdag gaat over de behandeling van lees- en spellingproblemen. Hierbij wordt theorie afgewisseld met casuïstiek en wordt in de middag gewerkt aan het opstellen van een behandelplan van een casis die de deelnemers zelf meenemen.

 

Inhoud

De volgende onderwerpen komen aan bod tijdens de training:

  • Do’s en dont’s in de behandeling van leesproblemen
  • Relatie taal en spellen/lezen
  • Klinisch redeneren: onderbouwing diagnose en behandeling
  • Opstellen behandelplan

Voorwaarde voor deelname is het inleveren van een casus voorafgaand aan de trainingsdag. Deze casus wordt tijdens de training besproken.

 

Doelstelling

Na afloop van de training is de deelnemer:

  1. bekend met de achtergrond van lees- en spellingproblemen
  2. bekend met verschillende methoden om lees- en spellingproblemen te behandelen (Voorschotbenadering, Letters in beweging, Bouw!, Connect, Rotterdamse aanpak dyslexie, Begeleid Hardop Lezen, Taal/Spelling in blokjes)
  3. in staat om op basis van casuïstiek een logopedische diagnose te stellen
  4. in staat om op basis van analyse van onderzoeksgegevens een globaal therapieplan op te stellen
  5. in staat om een behandeling op het gebied van lezen uit te voeren
  6. in staat om een behandeling op het gebied van spellen uit te voeren

 

Doelgroep

De training is bedoeld voor logopedisten die werken met kinderen met een IQ > 75 en die ervaring hebben met (de diagnostiek van) lees- en spellingproblemen. Het is wenselijk dat de deelnemers in hun praktijk de beschikking hebben over EMT, Klepel en PI-dictee.

 

Trainer

Deze training wordt gegeven door Mirjam Koop.

 

Accreditatie

Deze training is geaccrediteerd bij St. ADAP (Accreditatie Deskundigheidsbevorderende Activiteiten Paramedici) met 23 punten voor logopedisten.

 

Bijzonderheden

Er is ook een training over de diagnostiek van lees- en spellingproblemen. Klik hier voor meer informatie.
Wilt u meer weten over de relatie geheugen, logopedie en taal? Bekijk dan ons aanbod  in de reeks geheugen en logopedie

Contact:

Categorieën

2018-11-16T14:42:42+00:00