Logopedie en lees- en spellingproblemen: Behandeling

Home/Logopedie en lees- en spellingproblemen: Behandeling

Logopedie en lees- en spellingproblemen: Behandeling

Startdatum: 10-06-2021
Instelling: Pearson Benelux B.V.

Aard: Cursus
Cursusdata: 10-6-2021
Docent: Ilona Silderhuis
Locatie-plaatsnaam: Utrecht
Locatie-adres: Cursus-en Vergadercentrum Domstad, Koningsbergerstraat 9, 3531 AJ Utrecht
Studieduur: 1 dag
Lestijden: 09:30 - 16:30
Kosten: Prijs: € 300,00 inclusief trainingsmateriaal en lunch, exclusief BTW.
Diplomering: Deze training is geaccrediteerd bij St. ADAP (Accreditatie Deskundigheidsbevorderende Activiteiten Paramedici) met 23 punten voor logopedisten.
Doelgroep: De training is bedoeld voor logopedisten die werken met kinderen met een IQ > 75 en die ervaring hebben met (de diagnostiek van) lees- en spellingproblemen.

Cursusinhoud:

Logopedie en Lees- en Spellingproblemen: Behandeling

Gaat over behandeling van lees- en spellingproblemen met als doel dat je op een evidence based wijze met deze problematiek aan de slag kan.
Gegroepeerde productitems
Productnaam Excl. BTW
€ 300,00

Logopedie en Lees- en Spellingproblemen: Behandeling – 10 juni 2021

Locatie: Cursus-en Vergadercentrum Domstad, Koningsbergerstraat 9, 3531 AJ Utrecht
Datum: 10 jun. 2021
Duur: totaal 7:00 uren
Art.nr. E3597.01/course:312640_388330

Om dit product te kunnen bestellen dient u ingelogd te zijn
Type training
Face to face
Hoofdcategorie
Taal/Spraak
Toepassingsgebied
Taal, Taal/Spraak Tests, Taal/Spraak Therapie
Leeftijd
4-12 jaar (Basisschool), 12+ jaar (Jongeren/Adolescenten)

Hoe bepaal je de insteek van de behandeling? Hoe verhoudt zich de taalontwikkeling tot het lezen en spellen? Welke methoden zijn er om lees- en spellingproblemen te behandelen in de verschillende fasen van het lezen? Hoe kun je het lezen en spellen op een effectieve manier stimuleren?

Theorie wordt afgewisseld met casuïstiek en in de middag wordt er gewerkt aan het opstellen van een behandelplan van een casus die de deelnemers zelf meenemen.

Voorwaarde voor deelname is het inleveren van een casus voorafgaand aan de trainingsdag. Deze casus wordt tijdens de training besproken. Tevens is er sprake van verplichte literatuur.

Leerdoelen
Na afloop van je training ben je:
– bekend met de achtergrond van lees- en spellingproblemen;
– bekend met verschillende methoden om lees-en spellingproblemen te behandelen;
– in staat om op basis van casuïstiek een logopedische diagnose te stellen;
– in staat om op basis van analyse van onderzoeksgegevens een globaal therapieplan op te stellen;
– in staat om een behandeling op het gebied van lezen uit te voeren;
– in staat om een behandeling op het gebied van spellen uit te voeren.

Doelgroep
De training is bedoeld voor logopedisten die werken met kinderen met een IQ > 75 en die ervaring hebben met (de diagnostiek van) lees- en spellingproblemen.

Trainer
Ilona Silderhuis

Accreditatie
Deze training is geaccrediteerd bij St. ADAP met 23 punten voor logopedisten.

Inbegrepen in de training
trainingsmateriaal, koffie/thee en lunch.

Contact:

Categorieën

2020-11-18T16:08:20+01:00
Ga naar de bovenkant