Startdatum: 22-11-2024
Instelling: Pearson Benelux B.V.
Cursusdata: 22-11-2024
Docent: Janneke de Waal
Locatie-plaatsnaam: Utrecht
Locatie-adres: Domstad Utrecht Adres Koningsbergerstraat 9 Utrecht 3531 AJ
Studieduur: 1 dag
Lestijden: 09.30 uur tot 16.30 uur
Kosten: € 330,00
Diplomering: De training is geaccrediteerd bij St. ADAP met 14 punten.
Doelgroep: De training is bedoeld voor logopedisten. Je hebt ervaring met logopedische diagnostiek en/of behandeling van meertalige kinderen en je hebt voldoende kennis over de taalontwikkeling van meertalige kinderen.
Cursusinhoud:
- Wat betekent het voor de interpretatie van de testresultaten vanuit logopedisch onderzoek (bijvoorbeeld de CELF-5-NL) als een kind meertalig is?
- Hoe vertaal je de resultaten naar een behandelplan?
- Hoe voorkom je een over- of onderdiagnose?
Specificaties
Type training | Op locatie |
Hoofdcategorie | Taal/Spraak |
Toepassingsgebied | Ontwikkeling, Taal/Spraak |
Inhoud
Hoe kun je het beste het logopedisch onderzoek vormgeven bij meertalige kinderen? Wat betekent het voor de interpretatie van de testresultaten als een kind meertalig is? In hoeverre moeten andere talen worden onderzocht en voorkom je een over- of onderdiagnose? Met welke andere factoren moet rekening worden gehouden? Dit alles komt aan bod tijdens deze training.
Tijdens deze training wordt je uitgedaagd tot kritische reflectie over de inzet van diagnostische instrumenten (zoals de CELF-5-NL) bij de diagnostiek van meertalige kinderen.
Er wordt besproken waar je op moet letten bij de diagnostiek van meertalige kinderen. Ook wordt besproken waar je op moet letten bij de diagnostiek van taalontwikkelingsstoornissen bij meertalige kinderen. Je leert hierbij rekening te houden met de verschillen tussen meertalige kinderen. Je leert hierbij rekening te houden met de verschillen tussen meertalige kinderen, waarbij de mogelijkheden en onmogelijkheden worden besproken. Je krijgt handvatten voor de keuze om wel of niet te gaan behandelen en je leert om de resultaten van het logopedisch onderzoek te vertalen naar een behandelplan.
Leerdoelen
Na afloop van de training ben je:
- In staat verantwoord logopedisch diagnostiek te plegen bij meertalige kinderen
- In staat om testresultaten vanuit diagnostisch onderzoek bij meertalige kinderen kritisch te beschouwen en te interpreteren en hier handvatten voor een behandelplan op te baseren
- Bekend met de argumenten om meertalige kinderen wel of niet te behandelen
Accreditatie
ID nummer 447688 | Accreditatiepunten |
ADAP (Accreditatie Deskundigheidsbevorderende Activiteiten Paramedici) | Logopedisten scholing – 14 punten |
Prijs inclusief
- Toegang tot de online leeromgeving
- Digitaal trainingsmateriaal
- Toegang tot extra webinars en whitepapers
- Geaccrediteerd digitaal certificaat
- Koffie/thee en een goed verzorgde lunch
Studieduur
09.30 – 16.30 uur (inclusief koffie/thee en goed verzorgde lunch)
Trainer
Janneke de Waal
Onze trainingen voldoen altijd aan:
- Exclusieve kennis over de meetinstrumenten
- De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen
- Direct toepasbaar in de praktijk
- Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
- Sprekende praktijkcasussen
Website: www.pearsonclinical.nl
Direct: https://www.pearsonclinical.nl/trainingen/logopedische-diagnostiek-van-meertalige-kinderen
E-mail: info@pearsonacademy.nl
Telefoon: 020-5815509
Categorieën