Startdatum: 01-03-2025
Instelling: Pearson Benelux B.V.

Aard: E-learning
Cursusdata: Op elk moment
Docent: Janneke de Waal-Bogers
Locatie-plaatsnaam: Online
Studiebelasting-uren: 7 uur, waarvan 3 uur E-learning en 4 uur zelfstudie
Kosten: € 190,00
Diplomering: De training is geaccrediteerd bij St. ADAP met 6 punten voor logopedisten.
Doelgroep: De training is bedoeld voor logopedisten.

Cursusinhoud:

Meertalige kinderen met leesproblemen of dyslexie

  • Leer de verschillen en overeenkomsten tussen het technisch leerproces van eentalige en meertalige kinderen
  • Leer op een praktische manier het hele proces van signaleren, naar onderzoek en hoe je meertalige kinderen tijdens het leren lezen kan begeleiden

Voor meer informatie zie onderaan deze pagina.

Specificaties

Type training Online zelfstudie
Hoofdcategorie Taal/Spraak
Toepassingsgebied Taal, Taal/Spraak Tests

Inhoud
Meertalige kinderen die leren lezen nemen hierbij hun meertalige achtergrond mee. Dit hoeft geen problemen te geven, maar dit kan wel. Het diagnosticeren van mogelijke leesproblemen of dyslexie is daarom complex. Om te bepalen welke interventies en ondersteuning deze kinderen nodig hebben bij het leren lezen is het belangrijk om kennis te hebben van de relatie tussen meertaligheid en (leren) lezen.

Het diagnosticeren van mogelijke leesproblemen of dyslexie bij meertalige kinderen is complex. Het is daarom belangrijk om kennis te hebben van de relatie tussen meertaligheid en (leren) lezen, om te bepalen welke interventies en ondersteuning deze kinderen nodig hebben bij het leren lezen.

Tijdens deze praktische e-learning behandelt expert Janneke de Waal-Bogers dit hele proces, van signaleren naar onderzoek en het begeleiden meertalige kinderen tijdens het leren lezen.

Onderwerpen
Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Het technisch leesproces
  • De taalontwikkeling van meertalige kinderen
  • Het signaleren van leesproblemen bij meertalige kinderen
  • Diagnostiek van leesproblemen bij meertalige kinderen
  • Behandelen van leesproblemen en het begeleiden van het technisch leesproces bij meertalige kinderen

Leerdoelen
Na het volgen van de training:

  • Heb je basiskennis over de taalontwikkeling van meertalige kinderen
  • Weet je welke verschillen en overeenkomsten er zijn tussen het technisch leesproces van eentalige en meertalige kinderen
  • Kan je problemen met het leren lezen bij meertalige kinderen signaleren
  • Weet je hoe diagnostiek van leesproblemen bij meertalige kinderen het beste kan worden gedaan
  • Heb je inzicht in de belangrijkste principes bij het begeleiden van het leesproces en de behandeling van leesproblemen en/of dyslexie bij meertalige kinderen

Accreditatie
De training is geaccrediteerd bij St. ADAP met 6 punten voor logopedisten.

Prijs inclusief 

  • Toegang tot de online leeromgeving 
  • Digitaal trainingsmateriaal
  • Na aankoopdatum 3 maanden toegang tot de training 
  • Toegang tot extra webinars en whitepapers 
  • Geaccrediteerd digitaal certificaat  

Startdatum
Op elk moment

Studiebelasting
– E-learning: 3 uur
– Zelfstudie: ongeveer 4 uur

Trainer 
Deze e-learning is ontwikkeld en wordt gepresenteerd door Janneke de Waal-Bogers.  
 
Tip
Wil je je verder verdiepen op het gebied van dyslexie, kijk dan eens onderaan deze pagina waarin wij de trainingen DST DYSLEXIE SCREENING TEST TRAINING en UPDATE RICHTLIJN DYSLEXIE (ONLINE ZELFSTUDIE) voor je hebben geselecteerd als interessante vervolgtrainingen. 
Of bekijk alle overige trainingen in jouw vakgebied voor logopedisten.

Onze trainingen voldoen altijd aan: 

  • Exclusieve kennis over de meetinstrumenten  
  • De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen 
  • Direct toepasbaar in de praktijk    
  • Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied  
  • Sprekende praktijkcasussen 

Doelgroep
Deze training is interessant voor (aankomende) logopedisten die werken of gaan werken met meertalige kinderen

Categorieën